Måla med Google Kalkylark - till och med jag lyckas!

 Några av er kanske kommer ihåg känslan på bildlektionerna i skolan - mina bilder såg aldrig ut som lärarens eller klasskamraternas. I mitt huvud visste jag hur det skulle se ut men det blev aldrig så som jag tänkte på pappret.

Därför blev jag lycklig som ett barn när till och med jag lyckades skapa en vacker bild med Google kalkylark. 

Applied Digital Skills 

är ett supersmart verktyg för att lära sig digital kompetens och datalogiskt tänkande. 


I Applied Digital Skills skapar du som lärare en klass (fungerar som Google Classroom), du väljer en av alla fantastiska lektioner som finns.
Sedan delar du ut lektionen till eleverna och de kan sätt igång direkt. 

Alla lektioner har enkla korta filmer som visar och förklarar varje steg. Tyvärr är de flesta fortfarande på engelska så man kan med fördel se dem gemensamt i klassrummet för att alla ska förstå. 
Sedan arbetar eleverna självständigt och i sin egen takt. De kan gå tillbaka till filmen när de vill för att se instruktionerna igen. 

Alla lyckas!  / Riktigt nöjd faktiskt :)
Nästa utmaning blir nog att försöka skapa fritt med fantasin.


Conditional formatting






Kommentarer