So much fun with Google fonts

 

Ibland tror jag att .... Jo, men nu kan jag inte det mesta om Googles verktyg.

Ha :) så fel det kan bli. Jag fascineras av att ständigt lära mig nya tips om funktioner och hur man kan använda verktygen på ett smart och klurigt sätt. 

Här delar jag några av mina senaste lärdomar som jag tycker är supercoola!

Teckensnitt - ibland är det roligt att välja en annan stil på sin text. T.ex i en Google-presentation. Ibland kan det vara av stor betydelse för elever med lässvårigheter att jag väljer ett "bra" teckensnitt. Visst finns det många att välja på men av någon anledning har jag "missat" att det står "Fler teckensnitt" överst. Här är en guldgruva med teckensnitt. Testa även att filtrera.

Men vill man hitta riktigt roliga teckensnitt ska man gå till 

fonts.google.com      Här finns allt! Titta på min korta film. Där ser du några tips som jag hittat.








Kommentarer